نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

اصلاحیه‌های امنیتی در آخرین هفته دی ماه

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، در آخرین هفته از دی ماه 1397، شرکت اوراکل و بنیاد دروپل اقدام به عرضه اصلاحیه و توصیه‌نامه امنیتی برای برخی از محصولات خود کردند.

شرکت اوراکل طبق برنامه زمانبندی شده سه‌ماهه خود، سه‌شنبه، 25 دی ماه، با انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی، در مجموع، 284 آسیب‌پذیری را که درجه اهمیت 33 مورد آنها “حیاتی” (Critical) گزارش شده در محصولات زیر ترمیم و اصلاح کرد:

سوءاستفاده از برخی از این ضعف‌ها مهاجم را قادر به اجرای کد مورد نظر خود بر روی دستگاه آسیب‌پذیر می‌کند. جزییات بیشتر در لینک زیر قابل مطالعه است:

چهارشنبه، 26 دی ماه نیز بنیاد دروپل، چندین ضعف امنیتی را در نسخه‌های 7،و 8.5 و 8.6 نرم‌افزار مدیریت محتوای Drupal ترمیم و اصلاح کرد. بهره‌جویی از برخی از ضعف‌های مذکور، مهاجم را قادر به در اختیار گرفتن کنترل سیستم آسیب‌پذیر می‌کند. توضیحات کامل در لینک‌های زیر قابل دسترس است:

همچنین در این هفته مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور (ماهر) در دو مقاله به بررسی آسیب‌پذیری‌های CVE-2018-8611 و CVE-2018-8626 در سیستم عامل Windows و اصلاحیه اخیر مرورگر Chrome پرداخت که مشروح آنها در لینک‌های زیر قابل دسترس است:

خروج از نسخه موبایل