نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

نسخه 32 بیتی Firefox بطور خودکار به نسخه 64 بیتی تبدیل خواهد شد!

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، شرکت Mozilla تصمیم گرفته در نگارش 56 مرورگر Firefox بی‌سروصدا و بدون اطلاع کاربران نسخه‌های 32 بیتی این مرورگر را به 64 بیتی تغییر دهد. مشخص است که تنها کاربرانی مشمول این تبدیل خواهند شد که از نسخه 32 بیتی مرورگر Firefox بر روی دستگاه‌های با معماری 64 بیتی استفاده می‌کنند.

از 24 آذر 1394 و همزمان با عرضه نگارش 43 مرورگر Firefox بود که نخستین نسخه 64 بیتی این مرورگر عرضه شد. Mozilla از آن زمان، بطور مستمر تلاش کرده که نسخه‌های 64 بیتی مرورگر خود را بهبود دهد.

با وجودی که استفاده از نسخه 64 بیتی مرورگر Firefox بر روی دستگاه‌های با این معماری سبب بهبود قابل توجه کارایی این مرورگر می‌شود اما بر اساس آمار ارائه شده از سوی Mozilla، تنها 70 درصد از کاربران این مرورگر از نسخه 32 بیتی بر روی دستگاه‌های با  معماری 64 بیتی استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته که فرآیند تبدیل را بدون دخالت کاربران خود به‌صورت خودکار انجام دهد. تنها پیش‌نیاز این تبدیل داشتن 2 گیگابایت حافظه RAM است که باز هم بر اساس آمار Mozilla، بیش از 90 درصد کاربران مرورگر این شرکت حائز این شرایط هستند.

همچنین قرار است که از نسخه 55 این مرورگر، نصب‌کننده‌های آنلاین Firefox نیز برای کاربران حائز شرایط نصب نسخه 64 بیتی، به صورت پیش‌فرض بر روی این نسخه باشند. در حال حاضر نسخه پیش‌فرض این نصب‌کننده‌ها، صرف نظر از نوع معماری دستگاه، 32 بیتی است.

قرار است نسخه 55 این مرورگر در هفدهم این ماه و نگارش 56 آن در 4 مهر ماه عرضه شود.

حدود چند ماه پیش نیز شرکت گوگل در نگارش 58 مرورگر Chrome دست به اقدامی مشابه زد.

خروج از نسخه موبایل