نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

مجادله Snowden و WikiLeaks بر سر نحوه گزینش اطلاعات محرمانه

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، Edward Snowden، پیمانکار سابق سازمان امنیت آمریکا و افشاگر مشهور از سایت WikiLeaks به سبب آنچه که او عدم گزینش صحیح اطلاعات خوانده انتقاد کرده است.

روز پنجشنبه، 7 مرداد ماه، Snowden در حساب Twitter خود نوشت دموکراتیزه کردن اطلاعات هیچگاه به این اندازه حیاتی نبوده و WikiLeaks در این راستا کمک کرده است. اما خصومت این سایت با هر گونه گزینش اشتباه است.

WikiLeaks هم در جوابیه ای در Twitter خود نوشت که فرصت طلبی سبب دریافت عفو از کلینتون – یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا – نخواهد شد و گزینش به معنای سانسور کردن جریانات مالی حزب حاکم نیست.

Snowden برای فرار از محاکمه خود در آمریکا به خاطر درز اسناد محرمانه دولتی این کشور، در حال حاضر در روسیه بعنوان پناهنده زندگی می کند.

روز پنجشنبه، شبکه Press TV نیز خبر داد WikiLeaks که پیشتر اقدام به انتشار ایمیل های سرقت شده از کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا کرده بود چندین ایمیل صوتی هک شده را نیز منتشر کرده است. ایمیل های منتشر شده نشان می دهند مقامات این کمیته از هیلاری کلینتون در برابر رقیبش برنی سندرز حمایت می کرده اند.

احتمال داده می شود این ایمیل ها، با هدف تغییر جریان انتخابات، توسط روس ها هک شده باشند. WikiLeaks از نام بردن از منبع این اطلاعات خودداری کرده است.

درز این ایمیل ها که در برخی موارد شامل نشانی ایمیل، شماره های تماس و شماره گذرنامه اهداکنندگان این حزب است مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، این اولین بار نیست که WikiLeaks به دلیل درز اطلاعات خصوصی افراد مورد نکوهش قرار می گیرد. برای نمونه هفته گذشته این سایت لینکی را منتشر کرد که کاربران را به بانک داده هایی حاوی اطلاعات خصوصی میلیون شهروند زن ترکیه هدایت می کرد. لینکی که پس از مدتی کوتاه به دلیل نگرانی های حریم خصوصی توسط سایت میزبان حذف شد.

خروج از نسخه موبایل