نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

توقف به روز رسانی Windows 8.1 بر روی WSUS

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که ارائه به روزرسانی برای سیستم عامل Windows 8.1 را از طریق سرویس (Windows Server Update Services (WSUS به طور موقت متوقف کرده است. دلیل این کار، وجود نقطه ضعفی است که سبب می شود سیستم هایی که به روز رسانی جدید Windows 8.1 را دریافت می کنند، دیگر قادر به شناسایی به روز رسانی های بعدی که از طریق سرویس WSUS توزیع می شوند، نباشد.

شرکت مایکروسافت هفته گذشته برای اولین بار بعد از انتشار سیستم عامل Windows 8.1 اقدام به به روز رسانی آن کرد. توضیحات بیشتر درباره این به روز رسانی (شماره KB 2919355) را می توانید در اینجا مطالعه کنید.

WSUS سرویس به روزرسانی مایکروسافت است که بسیاری از سازمان ها از آن برای مدیریت و نصب متمرکز به روز رسانی ها و بسته های امنیتی مربوط به نرم افزارهای سازمانی مایکروسافت در سطح شبکه استفاده می کنند. اشکال مورد بحث، سبب می گردد که دستگاه های دارای سیستم عامل Windows 8.1 پس از دریافت به روز رسانی جدید، دیگر قادر به دریافت به روزرسانی های بعدی از نگارشهای 3.2 نرم افزار WSUS که فعال بودن SSL و غیرفعال بودن TLS 1.2 بر روی آنها تنظیم شده است، نباشند.

بطور پیش فرض SSL و TLS 1.2 بر روی WSUS غیرفعال می باشد. هر چند که شرکت مایکروسافت همواره مدیران شبکه را تشویق به فعال ساختن SSL بر روی این نرم افزار می کرده است اما تا زمانی که مایکروسافت اصلاحیه ای برای رفع این اشکال ارائه نکرده است سازمانهایی که به روز رسانی KB بر روی سیستم های Windows 8.1 توزیع شده است می توانند بطور موقت TLS را فعال و SSL را غیرفعال کنند. در اینجا جزییات فعال ساختن TLS ارائه شده است.   

هنوز مشخص نیست چه تعداد سازمان به این مشکل گرفتار شده اند. اما طبق اعلام مایکروسافت این شرکت قصد دارد تا در زودترین زمان ممکن اصلاحیه ای برای رفع این اشکال ارائه کند. تا آن زمان این شرکت از ارائه به روز رسانی های Windows 8.1 را از طریق WSUS متوقف کرده است.

در طول یک سال گذشته به روز رسانی های معیوب محصولات مایکروسافت چندین بار برای کاربران دردسرساز شده است. به روز رسانی های ماه سپتامبر نرم افزار Office و  به روز رسانی MS13-036 که باعث راه اندازی مکرر کامپیوتر و ظهور صفحه آبی مرگبار Windows می شد، نمونه هایی از به روز رسانی های دردسرساز مایکروسافت در سال گذشته بوده اند.   

مایکروسافت به شرکت ها و سازمان ها توصیه کرده است تا زمان ارائه اصلاحیه مربوطه از نصب به روز رسانی شماره KB 2919355 بر روی سیستم عامل Windows 8.1 خودداری کنند.

خروج از نسخه موبایل