نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

راه حل موقت مایکروسافت برای ترمیم IE

به دنبال کشف یک نقطه ضعف امنیتی در نسخه های 9 و 10 مرورگر Internet Explorer، اکنون شرکت مایکروسافت اقدام به انتشار یک راه حل موقت برای جلوگیری از سوءاستفاده از این نقطه ضعف، کرده است.

در حال حاضر دو گروه از نفوذگران از این نقطه ضعف در مرورگر IE10 جهت نفوذ به سیستم های Windows 8 و Windows 7 سوءاستفاده می کنند. از جمله قربانیان اخیر این حملات نفوذی، پیمانکاران وزارت دفاع کشور فرانسه هستند.  

شرکت مایکروسافت با انتشار هشدار امنیتی 2934088 از کاربران خواسته است تا برای مهار تهدیدات ناشی از این نقطه ضعف، راه حل موقت Microsoft Fix It را نصب نمایند. این راه حل موقت، فعالیت فایل DLL آسیب پذیر در مرورگر IE را محدود و کنترل می کند.  

البته شرکت مایکروسافت راه حل دیگری نیز از طریق ابزار نرم افزاری EMET یا Enhanced Mitigation Experience Tool KIT ارائه کرده است ولی استفاده از آن فقط به کاربران حرفه ای توصیه می شود. ابزار EMET امکانات امنیتی سیستم عامل Windows نظیر ASLR و DEP را به طور هدفمند و هوشمندانه بر روی برنامه کاربردی آسیب پذیر متمرکز و فعال می کند.  

شرکت مایکروسافت هنوز زمان دقیقی برای انتشار اصلاحیه قطعی جهت ترمیم این نقطه ضعف اعلام نکرده است. با توجه به ارائه راه حل موقت Fix It به نظر می رسد که مایکروسافت تا نوبت ماهانه بعد برای ارائه اصلاحیه صبر خواهد کرد و اصلاحیه فوری و فوق العاده ای منتشر نخواهد نمود.

خروج از نسخه موبایل