نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

پلیس فتا: از تلفن همراه به عنوان رايانه استفاده نكنيد

رئيس پليس فتا استان خراسان شمالي از شهروندان خواست اطلاعات و تصاوير شخصي و خانوادگي خود را بر روي گوشي هاي همراه قرار ندهند و از تلفن همراه به عنوان رايانه استفاده نكنند.

به گزارش خبرگزاری ایستنا، سرگرد “سهيل خاکشور” با اشاره به استفاده گروه هاي سني مختلف از تلفن همراه و قرار گرفتن اين وسيله ارتباطي در بين كودكان و نوجوانان، گفت: تلفن همراه، رايانه همراه شخصي محسوب نمي شود.

وي از هموطنان خواست تا از قرار دادن اطلاعات حياتي و ضروري خود و همچنين تصاوير شخصي و خانوادگي خود بر روي اين گوشي ها خودداري كنند.

رئيس پليس فتا استان خراسان شمالي در ادامه با اشاره به افزايش شكايات و پرونده هاي مردمي در خصوص افشاء عكس هاي خانوادگي و اطلاعات بانكي ، افزود: عدم آگاهي شهروندان از فناوري بلوتوث و همچنين بازگرداندن اطلاعات کارت هاي حافظه توسط يکسري مراکز تعميرات تلفن همراه غير مجاز سبب بروز چنين جرايمي شده است.

سرگرد”خاکشور” به شهروندان توصيه كرد: از تلفن همراه براي تماس هاي ضروري و همچنين ارسال و دريافت يکسري خدمات اپراتورها استفاده کرده و در حد ممکن از قرار دادن رمز حساب هاي بانکي و يا اطلاعات مهم و با ارزش بر روي کارت هاي حافظه اين تلفن ها جدداً خودداري كنند.

اين مقام انتظامي در پايان خاطرنشان كرد: پليس فتا با کساني که با بدست آوردن اطلاعات خصوصي اشخاص از طريق هک بلوتوث، برگرداندن اطلاعات پاک شده کارت هاي حافظه اقدام به هتک حيثيت و افشاء اطلاعات اشخاص كنند، برخورد قانوني و قاطعي خواهد داشت و اين پليس با تلاش شبانه روزي خود مانع از تجاوز چنين اشخاصي به حريم خصوصي هموطنان عزيز مي شود.

خروج از نسخه موبایل