نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

مایکروسافت تایید کرد: Win 8 در 2012

مدیر عامل شرکت مایکروسافت در یک سخنرانی که در ژاپن انجام شد، تایید کرد که سیستم عامل آتی Windows 8 در سال میلادی آینده (2012) به بازار عرضه خواهد شد. به گفته وی، این سیستم عامل جدید قابل نصب بر روی کامپیوترهای شخصی (PC)، کامپیوترهای قابل حمل نظیر Tablet و پردازنده‎ها (System on a chip) خواهد بود.

البته در کمتر از 24 ساعت، مسئولان مایکروسافت سعی کردند که سخنان مدیرعامل خود را تغییر داده و به نوعی پس بگیرند. به گفته سخنگوی شرکت مایکروسافت، هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه سیستم عامل بعدی تعیین نشده و حتی نامگذاری Windows 8 بر روی سیستم عامل بعدی صحیح نیست و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

طبق گفته‎های سخنگوی مایکروسافت، در طی سال آینده میلادی، محصولات سخت‎افزاری جدیدی بر اساس سیستم عامل Windows 7 به بازار عرضه خواهد شد و ارائه سیستم عامل بعدی هنوز در اولویت قرار نگرفته است.

پیش‎بینی می‎شود که سیستم عامل بعدی مایکروسافت، هر چه که نامش باشد، در اواخر سال میلادی 2012 به بازار عرضه شود. مشابه زمانی که Win 7 در سال 2009 عرضه شد تا کاربران تشویق و وسوسه شدند که در خریدهای سال نو خود به فکر سیستم عامل جدید هم باشند.

از طرف دیگر بسیاری از صاحبنظران امیدوارند سیستم عامل بعدی مایکروسافت، آن چیزی باشد که بازار انتظار دارد، حتی اگر کمی دیر عرضه شود. اگر قرار است سیستم عامل جدید بر روی کامپیوترهای قابل حمل امروزی (نظیر Apple ipad) کار کند، مصرف کمی داشته باشد، از قدرت پردازش بالایی برخوردار باشد و… این سیستم عامل باید همان بار اول درست از آب دربیاید.

شرکت مایکروسافت به اندازه کافی از رقبایی نظیر Google و Apple عقب مانده است و دیگر فرصتی برای دوباره کاری نخواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل