نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

بالاخره Apple عکس العمل نشان داد

روز چهارشنبه، 4 خرداد ماه، شرکت Apple وادار به انتشار هشداری امنیتی درباره یک برنامه مخرب که بطور گسترده در بین کاربران کامپیوترهای Mac مشاهده شده، گردید.

برنامه کلاهبرداری Mac Defender بطور خودکار بر روی کامپیوترهای Apple Mac نصب می‎شود و در ظاهر خود را یک برنامه امنیتی نشان می‎دهد و سعی در فریب کاربر دارد تا وی اقدام به پرداخت پول و خرید این نرم‎افزار جعلی و بی‎ارزش کند. همچنین این برنامه مخرب با نمایش تصاویر مستهجن باعث آزار و اذیت بسیاری از کاربران شده است.

شرکت Apple که همواره از فرضیه غلط خود، مبنی بر ایمنی بیشتر کامپیوترهای Mac (در مقایسه با Windows) دفاع می‎کند، تا چندین روز از نشان دادن هرگونه عکس‎العمل در برابر اعتراض کاربران و درخواست کمک و راهنمایی آنان از شرکت Apple خودداری کرد.

بالاخره روز چهارشنبه 4 خرداد، با افزایش کامپیوترهای آلوده به این برنامه مخرب و انتقادات گسترده در رسانه‎های عمومی جهان، شرکت Apple با انتشار یک هشدار امنیتی، توصیه‎های اولیه را ارائه کرد و همچنین قول داد که در روزهای آتی، نسخه اصلاح شده‎ای از سیستم عامل Apple Mac را منتشر کند. در نسخه جدید، این برنامه مخرب و گونه‎های مشابه آن قابل شناسایی بوده و پس از این، سیستم عامل از دریافت خودکار اینگونه فایل‎های مخرب جلوگیری خواهد کرد.

 

خروج از نسخه موبایل