نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

نفوذ به شرکت Adobe و سرقت اطلاعات سه میلیون کاربر

نفوذگران با رخنه و نفوذ به شبکه داخلی شرکت نرم افزاری Adobe توانسته اند اطلاعات شخصی و مالی نزدیک به 3 میلیون کاربر این شرکت را به سرقت ببرند. همچنین برنامه (Source Code) چندین نرم افزار مشهور Adobe هم از سرورهای این شرکت سرقت شده است.

طبق اعلام مسئولان Adobe، این شرکت اخیراً متوجه نفوذ و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران و برنامه های Adobe شده و هنوز تاریخ دقیق این حادثه را نمی دانند.

نفوذگران توانسته اند نام کاربری، کلمه عبور رمزگذاری شده (Encrypted)، نام و نشانی کاربر و مشخصات رمزگذاری شده کارت اعتباری آنان را سرقت کنند.

مسئولان Adobe هنوز مطمئن نیستند که سرقت اطلاعات کاربران و سرقت برنامه های این شرکت توسط یک گروه و یا فرد نفوذگر به طور همزمان انجام شده و یا این دو رویداد به یکدیگر مرتبط نیستند.


شرکت Adobe اعلام نموده که تغییر رمز عبور کاربرانی را که احتمالاً اطلاعات آنان سرقت شده، آغاز کرده است و به تدریج با این کاربران نیز در تماس خواهد بود.


گرچه هنوز شرکت Adobe رسماً اعلام نکرده است که برنامه کدامیک از نرم افزارهای این شرکت به سرقت رفته است، ولی تاکنون نام نرم افزارهای ColdFusion ،Adobe Acrobat و ColdFusion Builder مطرح شده است.


همچنین طبق اعلام شرکت امنیتی Hold Security، کارشناسان این شرکت موفق به شناسایی یک فایل آرشیو به حجم 40 گیگابایت بر روی سرورهایی که توسط گروه های نفوذگر و خلافکار استفاده می شوند، شده اند که حاوی برنامه نرم افزار Acrobat و ColdFusion هست.


درصورت انتشار عمومی برنامه های Adobe و افشا شدن فناوری ها و روش های به کار گرفته شده در این نرم افزارها، میزان آسیب پذیری محصولات Adobe به شدت افزایش خواهد یافت. نفوذگران قادر خواهند بود تا با شناسایی نقاط ضعف احتمالی در برنامه های Adobe به سرعت اقدام به سوء استفاده از آنها نمایند.


مسئولان شرکت Adobe تاکید دارند که تحقیق و بررسی درباره این رویداد هنوز در مراحل اولیه خود است و به زودی اطلاعات و جزئیات بیشتری از آن را منتشر خواهند کرد.

خروج از نسخه موبایل