نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

مایکروسافت بجای درست کردن ابروی Outlook کورش کرد !

یک اصلاحیه غیرامنیتی برای نرم افزار Office 2013 که همزمان با اصلاحیه های امنیتی ماهانه این شرکت منتشر شده بود، شاخه های Outlook را از بین برده و دیگر نمایش نمی دهد.

در پی شکایت و اعتراض کاربران نرم افزار Outlook 2013، بالاخره اواسط روز چهارشنیه 20 شهریور، شرکت مایکروسافت به وجود اشکال در اصلاحیه منتشر شده اقرار کرده و اعلام نمود که این اصلاحیه را برای بررسی بیشتر، بطور موقت از سایت به روز رسانی خود برمی دارد.

اصلاحیه شماره KB2817630 به منظور رفع چند اشکال برنامه نویسی و بهبود سرعت عملکرد مجموعه نرم افزارهای Office 2013 منتشر شده بود. ولی بجای این اصلاحات، بخشی از صفحه Outlook 2013 را که شاخه های موجود در این نرم افزار را نمایش می دهد، از بین برده و خالی نشان می دهد.

این مشکل در محیط های Windows 7 و Windows 8 رخ می دهد.

در ابتدا تصور می شد که این مشکل مربوط به اصلاحیه امنیتی MS13-068 باشد که هفته گذشته به همراه اصلاحیه های امنیتی ماهانه مایکروسافت منتشر شد. ولی شرکت مایکروسافت در اطلاعیه ای که به همین منظور منتشر کرده، این نکته را کاملاً رد می کند.

در حال حاضر تنها راه حل مایکروسافت برای این مشکل، برداشتن اصلاحیه KB2817630 است.

این اولین دفعه نیست که مایکروسافت چنین دسته گلی به آب می دهد. همین ماه گذشته بود که این شرکت مجبور شد یکی از اصلاحیه های امنیتی خود را که مربوط به نرم افزار Exchange می شد، به علت اشکالات فنی، پس بگیرد.

خروج از نسخه موبایل