نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

نسخه جدید Win 8 قبل از انتشار لو رفت

Hack-Windowsهفته گذشته (سه شنبه 5 شهریور) شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نسخه نهایی و جدید Windows 8.1 را برای تکثیر و استفاده تولیدکنندگان کامپیوتر ارائه کرده است. به فاصله یک روز، این نسخه بر روی سایت های “به اشتراک گذاری فایل” منتشر شد.

لو رفتن نسخه های جدید و منتشر نشده محصولات مایکروسافت اتفاق جدیدی نیست. مخصوصاً سیستم عامل Windows همیشه مورد توجه بوده و در گذشته نیز در کمتر از یک روز یا حتی در عرض چند ساعت از زمان ارائه آن به تولیدکنندگان کامپیوتر، به طور غیر رسمی و زیر زمینی منتشر می شود.

اولین نگارشی که به طور غیر رسمی از نسخه جدید Windows 8.1 بر روی سایت های “به اشتراک گذاری فایل” منتشر شد به زبان چینی بود ولی مدتی بعد، نگارش انگلیسی آن هم منتشر گردید. به همین دلیل تولیدکنندگان متعددی که در کشور چین فعالیت می کنند، متهمین اصلی در لو رفتن Windows 8.1 هستند.

در گذشته شرکت مایکروسافت تلاش می کرد تا مانع انتشار غیر رسمی محصولات جدید شود و افراد و موسساتی را که اقدام به این کار می کردند، شناسایی و مجازات می کرد. ولی اکنون مدتی است که به تذکر و هشدارهای ساده بسنده کرده و کاربران را هم به دلیل آلودگی احتمالی نسخه های غیر رسمی به انواع بدافزارها، از استفاده از آنها منع می کند.

نسخه جدید Windows 8.1 به طور رسمی در اواخر مهر ماه امسال منتشر خواهد شد. این نسخه ابتدا از طریق سایت فروشگاهی Windows Store در دسترس کاربران فعلی سیستم عامل Win 8 قرار خواهد گرفت. سپس بسته های نرم افزاری آن در فروشگاه ها عرضه خواهد شد. از همین زمان نیز کامپیوترهای تولیدی جدید با نسخه جدید Windows 8.1 روانه بازار خواهند شد.

شرکت مایکروسافت هنوز قیمت فروش بسته Windows 8.1 را اعلام نکرده است. قیمت گذاری مناسب این نسخه جدید می تواند عامل مهمی در تشویق کاربران سیستم های عامل قدیمی Win XP، Win Vista و Win 7 برای ارتقاء به نسخه جدید باشد.

خروج از نسخه موبایل