نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

رقابت دو مرورگر Chrome و Firefox برای جایگاه دوم در جهان

مرورگر Firefox در دو ماه گذشته بیش از 11 درصد از کاربران خود را از دست داده و یکبار دیگر فرصتی طلایی برای مرورگر Chrome ایجاد شده تا با پشت سر گذاشتن Firefox، جایگاه دوم در بازار مرورگرها، پس از مرورگر Internet Explorer، در اختیار بگیرد.

آمار منتشر شده از شرکت Net Applications نشان می دهد که در دو ماه گذشته، سهم مرورگر Firefox به شدت در حال کاهش بوده و در مقابل، مرورگر Chrome بخش اعظم این سهم از دست رفته را به خود اختصاص داده.

مرورگر Firefox اکنون 3/18 درصد از کل مرورگرهای Desktop را در اختیار، که نشان دهنده 3/2 درصد کاهش نسبت به دو ماه قبل است. این میزان معادل از دست دادن 11 درصد از کاربران Firefox می باشد. در مقابل، مرورگر Chrome اکنون 8/17 درصد از مرورگرهای Desktop را در اختیار دارد که 2 درصد نسبت به دو ماه قبل افزایش یافته است.

البته ناگفته نماند که هر دو مرورگر Chrome و Firefox از زمان عرضه نسخه های جدید 9 و 10 مرورگر Internet Explorer درصدهایی را به این دو نسخه از IE باخته اند.

همچنین باید توجه داشت که اگر تعداد مرورگرهای نصب شده بر روی کامپیوترهای شخصی (Desktop) و دستگاه های همراه (Mobile) را در نظر بگیریم، مرورگر Chrome مدت هاست که جایگاه دوم را کسب کرده است. بر اساس آمار شرکت Net Applications در ماه گذشته 4/12 درصد از کاربران از طریق دستگاه های همراه به اینترنت متصل شده اند. بدین ترتیب در مجموع، 7/18 درصد از مرورگر Chrome و 1/16 درصد از مرورگر Firefox استفاده می کنند.

خروج از نسخه موبایل