نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

پروژه «VPN قانونی» شکست خورد

مدیرعامل شرکت زیرساخت اعلام کرد که پروژه وی پی ان قانونی به کل شکست خورده است و این پروژه با وجود هزینه سنگینش مورد توجه شرکت‌ها قرار نگرفت.

به نقل از روزنامه فناوران، محمود خسروی گفت: ماه پایانی سال قبل از سوی فضای مجازی به شرکت زیرساخت گفته شد که وی پی ان باید بسته شود و این شرکت نیز ظرف یک ماه این کار را انجام داد.

وی افزود: همچنین خواسته شد که شرکت زیرساخت وی پی ان را به صورت قانونی در اختیار شرکت‌ها و مردم قرار دهد اما به‌رغم تمام تبلیغاتی که صورت گرفت و میلیادرها تومان برای این پروژه هزینه شد، استقبالی از این طرح نشد و فقط 26 شرکت برای وی پی ان قانونی ثبت‌نام کردند.

مدیرعامل زیرساخت گفت: در مورد اشخاص نیز طبق قانون جرایم رایانه‌ای عبور از فیلترینگ به عهده کمیته فیلترینگ است و اگر کسی بخواهد فیلترینگ را دور بزند باید از آنها مجوز بگیرد. بسیاری از شرکت‌های خصوصی، سفارتخانه‌ها و بخش‌های خصوصی اصلا نیامده‌اند که از این مسیر استفاده کنند و ما می‌بینیم که این موضوع عوارض زیادی به وجود آورده و این معضل هنوز وجود دارد و نمی‌دانیم بسیاری از این مشکلاتی که برای مشتریان به وجود آمده چگونه می‌شود حل کرد؟

خروج از نسخه موبایل