نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

مجازات های سنگین برای نفوذگران LulzSec

دادگاهی در کشور انگلیس سنگین ترین مجازات هایی را که تاکنون برای مجرمان سایبری درنظر گرفته شده است، برای چهار نفر از اعضای گروه نفوذگر LulzSec صادر نمود.

یک عضو 21 ساله از این گروه نفوذگر به 32 ماه  و عضو 26 ساله دیگر به 30 ماه زندان محکوم شده اند. عضو دیگر این گروه نیز به دلیل سن کم در دادگاه ویژه ای به 20 ماه زندان محکوم گردید. عضو چهارم و  18 ساله نیز به دلیل ترک گروه قبل از دستگیری، با کمی بخشش به 300 ساعت کار اجتماعی اجباری محکوم شد. هر چهار نفر به جرم خود اقرار کرده بودند.

عضو پنجم و سردسته گروه نفوذگر LulzSec بیش از یکسال قبل در نیویورک آمریکا توسط پلیس FBI دستگیر گردید. وی برای کاهش محکومیت خود حاضر به همکاری با پلیس شد و چهار عضوی را که اکنون در دادگاه انگلیس مقابل قاضی ایستاده بودند تا میزان مجازات خود را بشنوند، لو داد. با این وجود، دادگاهی که دو ماه آینده برای تعیین مجازات وی تشکیل خواهد شد، می تواند او را به 124 سال زندان محکوم کند.

عضوی ششمی نیز در این گروه فعالیت داشت و پلیس تنها نام مستعاد او را در اختیار دارد و تاکنون موفق به دستگیری وی نشده است. 

گروه LulzSec حدود دو سال قبل تشکیل شد و طی فعالیت نسبتاً کوتاه ولی مخرب این گروه نفوذگر، اعضای این گروه هیچگاه همدیگر را از نزدیک ندیدند. این گروه مسئول حمله و نفوذ به سایت های مشهور و مهم شرکت های خصوصی نظیر Sony و Fox News و همچنین ارگان های دولتی نظیر CIA و SOCA (پلیس مبارزه با جرایم سازمان یافته در انگلیس) بوده است.

خروج از نسخه موبایل