نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

نسخه جدید Firefox؛ اصلاح شده و با امکانات جدید

نسخه جدید مرورگر Firefox که در آن هشت نقطه ضعف امنیتی ترمیم شده است، منتشر گردید. سه نقطه ضعف از این 8 مورد، دارای درجه اهمیت “حیاتی” (Critical) هستند.

سوء استفاده از هر یک از این سه نقطه ضعف حیاتی می تواند امکان دسترسی غیرمجاز به کامپیوتر آسیب پذیر را از راه دور فراهم آورد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر درباره نقاط ضعف اصلاح شده در نسخه جدید Firefox می توانید به سایت Bugzilla مراجعه کنید.

همچنین در نسخه جدید Firefox 21 ابزار جدیدی به نام Firefox Health Tool اضافه شده است. با استفاده از این ابزار می توان وضعیت مرورگر و استفاده از آن را تحت نظر داشت. آمار رویدادهای امنیتی، نظیر برنامه های جانبی (Plugins) مخرب که مسدود شده اند، توقف (crash) مرورگر و بدافزارهایی که سعی داشته اند تا به مرورگر حمله کنند، توسط ابزار Health Tool در اختیار کاربر قرار داده می شود. در صورت موافقت کاربر، این اطلاعات به موسسه Mozilla (توزیع کننده مرورگر Firefox) نیز ارسال می گردد تا برای بهینه سازی مرورگر مورد استفاده قرار گیرد.

در مرورگر جدید Firefox 21 دو گزینه برای تنظیم هرچه بهتر “حریم خصوصی” کاربر گنجانده شده است؛ گزینه Social API و Do Not Track. در صورت فعال بودن گزینه Social API، منوها و ابزارهای جانبی مرتبط با سایت های اجتماعی در مرورگر Firefox می توانند اجرا شده و فعال گردند. گزینه Do Not Track نیز که در نسخه های قبلی Firefox وجود داشته، اکنون بطور پیش فرض هیچ تنظیم خاصی را درباره ضبط یا عدم ضبط فعالیت های کاربر بر روی اینترنت، به سایت هایی که مراجعه می کند، منعکس نمی نماید. بر عهده کاربر است تا در صورت تمایل، حالت (Track, Do not Track, No Preferences) مورد نظر خود را تنظیم کند تا سایت ها نیز مطلع گردند.

طبق معمول، نسخه جدید از طریق سیستم به روز رسانی خودکار، دریافت و بر روی کامپیوتر نصب خواهد شد. همچنین می توان آخرین نسخه مرورگر Firefox را بطور دستی از صفحه Download Firefox دریافت کنند.

 

خروج از نسخه موبایل