نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

سازمان‌ فناوری اطلاعات ایران، رگولاتور حوزه IT کشور شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران این سازمان رگولاتور حوزه فناوری اطلاعات شد.
 
به نقل از سایت خبری ایستنا، علی حکیم جوادی اظهار داشت: در سال گذشته و بر اساس اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران، مسئولیت رگولاتوری حوزه فناوری اطلاعات به این سازمان واگذار شد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: براساس این وظیفه در سال گذشته در خصوص تنظیم مقررات و صدور پروانه‌های حوزه خدمات فناوری اطلاعات، معاونتی به نام «سیاست‌گذاری و اعتبار بخشی IT» در سازمان ایجاد شد.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: در رابطه با رگولاتوری حوزه IT و صدور پروانه خدمات فناوری اطلاعات می‌توان به صدور پروانه‌ و مجوز به جویشگرها (موتور جست‌وجو)، کارت‌های هوشمند، دیتاسنترها، محصولات رایانش ابری، نرم‌افزارهای متن‌باز، محصولات امنیتی و انواع سامانه‌های نرم‌افزاری اشاره کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: از آنجا که مباحث مربوط به رگولاتوری حوزه فناوری اطلاعات سابقه و قدمت زیادی ندارند از این رو دوره‌های توجیهی آشنایی با «مفاهیم اولیه خدمات رگولاتوری فناوری اطلاعات» در سازمان برگزار می‌شود.
 
پیش از این مسئولیت رگولاتوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود و این سازمان به نوعی در مواقع لازم توامان مسئولیت هر دو بخش را برعهده داشت که اکنون تفکیک وظایف شده است.
خروج از نسخه موبایل