نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

امکانات محبوب کاربران به Windows 8 باز می گردند

شرکت مایکروسافت در حال نهایی نمودن فهرست تغییراتی است که در نسخه به روز شده Windows 8 خواهد گنجاند. اگر مایکروسافت به دو درخواست بزرگ کاربران این سیستم عامل پاسخ مثبت داده و علاوه بر برگرداندن دگمه Start، امکان راه اندازی و ورود مستقیم به صفحه سنتی Desktop را فراهم کرد، اصلاً تعجب نکنید.

نسخه به روز شده این سیستم عامل که نام Windows 8 Blue (یا همان Windows 8.1) به آن داده شده، در مراحل نهایی تولید است و در اواسط تابستان امسال آماده تکثیر و ارائه به بازار خواهد شد. انتظار می رود که طی یکماه آینده، نسخه آزمایشی آن از سوی مایکروسافت در اختیار عموم قرار گیرد.

اضافه کردن این دو گزینه به نسخه جدید Windows 8 هنوز در مرحله بحث و صحبت در تالارهای گفتگوی (forum) مایکروسافت است. ولی از اظهارنظرهای مسئولان مایکروسافت که در این تالارها منتشر شده، می توان این برداشت را کرد که شرکت مایکروسافت بالاخره می خواهد تسلیم فشارهای کاربران شود. با انتشار نسخه آزمایشی Windows 8.1 خواهیم دانست که واقعاً مایکروسافت برخلاف اعتقادات و باورهای خود، به حرف کاربران خود گوش داده است یا خیر.

شرکت مایکروسافت همواره تاکید داشته که کاربران Windows 8 با صفحه رابط جدید که جایگزین Desktop قدیمی شده است، مشکلی ندارند و خیلی زود به استفاده از آن عادت می کنند. شاید این موضوع برای کاربرانی که دارای نمایشگرهای لمسی هستند، صحت داشته باشد ولی برای کاربرانی که از موشواره استفاده می کنند، کار با صفحه رابط جدید همیشه مصیبت بوده و بسیاری از این کاربران، پس از راه اندازی کامپیوتر، به صفحه سنتی Desktop تغییر حالت می دهند.

درباره برگرداندن دگمه Start نیز مایکروسافت بسیار مقاومت کرده و تلاش زیادی نیز بعمل آورده تا با نرم افزارهای جانبی دیگر هم نتوان آنرا بطور کامل در اختیار داشت. باز هم شرکت مایکروسافت اعتقاد دارد که ابزارها و روش های جدیدی که در Windows 8 اضافه شده اند، جایگزین مناسبی برای دگمه Start است.

اگر شرکت مایکروسافت در یک چرخش کامل، این دو امکان را به Windows 8 اضافه کند، اولین باری نخواهد بود که پس از پافشاری های زیاد، تسلیم کاربران می شود. گزینه امنیتی User Account Control که اولین بار در سیستم عامل Vista معرفی شد و مایکروسافت تاکید ویژه ای در استفاده از آن داشت، به دنبال اعتراضات زیاد کاربران، در سیستم عامل بعدی Windows 7 حال و روز دیگری پیدا کرد. 

خروج از نسخه موبایل