نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

ده راه برای استفاده بهتر از Windows 8 (راه سوم)

شاید از روی کنجکاوی سیستم عامل کامپیوتر خود را عوض کرده و Windows 8 جدید را نصب کرده اید و شاید هم به تازگی کامپیوتر همراهی خریده اید که Windows 8 دارد. به هر حال اکنون با یک سیستم عامل جدید روبرو هستید که در نگاه اول، بر خلاف نسخه های قبلی Windows، تنظیم و استفاده از امکانات آن دشوار به نظر می رسد.

در این سلسله از مقالات سعی خواهیم کرد روش ها و راه هایی را در این سیستم عامل نشان دهیم که زندگی با Windows 8 را به مراتب آسان تر و مهیج تر خواهد کرد.

راه سوم: آشنایی با منوی Power User

در سیستم عامل Windows 8 اگر مایکروسافت دگمه و منوی Start را از کاربران گرفته، در عوض منوی جدیدی با نام Power User در اختیار آنان گذاشته است.

برای دسترسی و مشاهده منوی Power User در سمت چپ پایین صفحه Desktop، کلیک راست کنید و یا ترکیب دگمه های Windows + X را همزمان فشار دهید. منوی Power User به شکل زیر نمایان می شود. تقریباً عملکرد تمام گزینه های این منو را می توان حدس زد. بقیه را نیز می توانید با امتحان کردن آنها، متوجه شوید.

 

ولی نکته جالب تر درباره منوی Power User این است که می توان گزینه های این منو را به دلخواه تغییر داد. شما می توانید ردیف هایی را حذف کرده و یا ردیف های جدیدی (مثلاً میانبر به برخی نرم افزارها) را اضافه کنید.

برای این کار، ابتدا مطمئن شوید که می توانید فایل های مخفی (Hidden) را مشاهده کنید. برای مشاهده فایل های مخفی، در پنجره File Explorer یا همان Windows Explorer، منوی View را انتخاب کرده و از نوار بالای صفحه، گزینه های Hidden Items و File Name Extension را فعال نمایید.

اکنون به مسیر زیر بروید:

C:\Users\username\AppData\Local\Microsoft\Windows\Win X

در اینجا Username نام کاربری شما در سیستم عامل است.

دراین مسیر، سه شاخه به نام های Group 2 ،Group 1 و Group 3 وجود دارد. هر شاخه دارای تعدادی فایل میانبر (Shortcut) هستند. این میانبرها به همین ترتیب 1، 2 و 3 در منوی Power User قرار می گیرند و نمایش داده می شوند.

به منوی Power User با دقت نگاه کنید. در این منو سه بخش وجود دارد که با یک خط افقی کم رنگ از هم جدا شده اند. هر یک از این بخش ها، میانبرهای مرتبط با گروه 1 یا 2 یا 3 را نمایش می دهند.

شما می توانید میانبرهایی را که لازم ندارید، از این سه شاخه حذف کنید و در نتیجه از منوی Power User هم حذف شده و نمایش داده نخواهند شد.

همچنین می توانید میانبرهای جدید را به هر یک از این سه شاخه اضافه کنید. فقط کافیست که وارد شاخه مورد نظر شوید، در یک نقطه خالی، کلیک راست کرده و گزینه New و سپس Shortcut را انتخاب نمایید و بقیه مراحل ساخت یک میانبر را دنبال کنید.

در روزها و هفته های آینده، راه حل های دیگری را در Windows 8 معرفی خواهیم کرد.

راه اول: راه اندازی God Mode

راه دوم: اضافه کردن Start به Windows 8

خروج از نسخه موبایل