نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

ده راه برای استفاده بهتر از Windows 8 (راه دوم)

شاید از روی کنجکاوی سیستم عامل کامپیوتر خود را عوض کرده و Windows 8 جدید را نصب کرده اید و شاید هم به تازگی کامپیوتر همراهی خریده اید که Windows 8 دارد. به هر حال اکنون با یک سیستم عامل جدید روبرو هستید که در نگاه اول، بر خلاف نسخه های قبلی Windows، تنظیم و استفاده از امکانات آن دشوار به نظر می رسد.

در این سلسله از مقالات سعی خواهیم کرد روش ها و راه هایی را در این سیستم عامل نشان دهیم که زندگی با Windows 8 را به مراتب آسان تر و مهیج تر خواهد کرد.

 راه دوم: اضافه کردن Start به Windows 8

حذف دگمه منوی Start یکی از آزاردهنده ترین تغییرات در سیستم عامل Windows 8 بوده است. شرکت مایکروسافت تمام تلاش خود را برای نابودی و حذف کامل Start کرده ولی چندان موفق نبوده است. ابزارهای نرم افزاری رایگان و پولی متعددی را می توان بر روی اینترنت پیدا کرد که دگمه Start و بسیاری از قابلیت های آن را به Windows 8 باز می گردانند. ولی اگر نمی خواهید نرم افزارهای متفرقه دیگری را بر روی سیستم خود نصب کنید، می توانید ظرف چند دقیقه، دگمه و منوی Start ساده ای را به سیستم خود اضافه کنید.

در روشی که ارائه خواهد شد، تمام امکانات منوی Start، نظیر Search، Control Panel و Network را نخواهید داشت. در عوض یک منوی ساده را که فهرستی از نرم افزارهای موجود بر روی سیستم است، در اختیار خواهید داشت.

اول مطمئن شوید که فایل های مخفی (Hidden Files) را می توانید در پنجره File Explorer مشاهده کنید. File Explorer همان Windows Explorer قدیمی است که اسم آن را در Windows 8 عوض کرده اند.

سپس در قسمت نوار پایین صفحه (Taskbar) کلیک راست کنید. از منوی نمایش داده شده، ابتدا Toolbars و سپس New Toolbar را انتخاب نمایید.

در پنجره ای که ظاهر می شود، این مسیر زیر را انتخاب کنید:

C:\users\username\appdata\roaming\microsoft\windows\start menu

Username نام کاربری شما بر روی سیستم عامل است.

اکنون دگمه Select Folder را در پایین صفحه بزنید. با این عمل، یک دگمه Start Menu در نوار پایین صفحه، در انتهای سمت راست قرار می گیرد.

روی علامت << کلیک کنید تا فهرستی از شاخه های مختلف سیستم را نشان دهد. شاخه هایی نظیر Computer و Programs در اختیارتان خواهد بود تا شاخه به شاخه جلو رفته و نرم افزار کاربردی مورد نظرتان را پیدا کرده و اجرا کنید.

برای حذف این دگمه فقط کافیست که دوباره روی نوار پایین صفحه (Taskbar) کلیک راست کرده و منوی Toolbars را انتخاب کنید. در این منو، گزینه Start Menu را غیر فعال نمایید.

حتماً وقتی کلیک راست کرده اید، متوجه شده اید که در منوی Toolbars، منوهای حاضر و آماده دیگری به غیر Start Menu وجود دارند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

Address: نواری برای تایپ نشانی سایت (URL) می دهد تا مستقیماً از اینجا به سایت مورد نظر بروید.

Links: تمام موارد موجود در Favorites مرورگر IE را به صورت یک منو نشان می دهد.

Touch Keyboard: یک صفحه کلید مجازی روی صفحه به نمایش در می آورد.

Desktop: فهرستی از نشان (Icon)های روی صفحه اصلی (Desktop) را در اختیارتان می گذارد.

 

در روزها و هفته های آینده، راه حل های دیگری را در Windows 8 معرفی خواهیم کرد.

راه اول: راه اندازی God Mode

خروج از نسخه موبایل