نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

تمام برنامه های جانبی در مرورگر Firefox مسدود می شوند

موسسه Mozilla، توزیع کننده مرورگر Firefox، اعلام کرد که به زودی اجرای تمام برنامه های جانبی (Plug-ins) را در این مرورگر به طور خودکار مسدود خواهد کرد. دلیل این کار، پایداری و امنیت بیشتر مرورگر اعلام شده است. تنها برنامه جانبی Flash Player به طور پیش فرض فعال خواهد بود.

امکان امنیتی Click-to-Play از نسخه 17 مرورگر Firefox که در آبان ماه عرضه گردید، وجود دارد. ولی اکنون تصمیم گرفته شده تا محدودیت های بیشتری برای اجرای برنامه های جانبی دراین مرورگر اعمال شود. امکان امنیتی Click-to-Play مانع از اجرای محتوای وابسته به برنامه های جانبی می شود و کاربر باید با کلیک بر روی محتوای مورد نظر در سایت ها، دستور اجرای آن را توسط برنامه های جانبی بدهد.

تا به حال این امکان امنیتی فقط درباره محتواهای مشکوک که توسط مرورگر Firefox ناسالم و نا امن تشخیص داده می شدند، اعمال می گردید. از سه شنبه 17 بهمن ماه حتی نسخه های قدیمی Flash Player هم مسدود خواهند شد و اجازه اجرا در مرورگر Firefox را نخواهند داشت.

علاوه بر مسائل امنیتی، پایداری مرورگر Firefox نیز یکی از دلایل مسدود سازی همه برنامه های جانبی در این مرورگر عنوان شده است.

برای استفاده از برنامه های جانبی در مرورگر Firefox، کاربران باید اقدام به فعال کردن هر یک از برنامه های جانبی مورد نظر خود نمایند.

مرورگرهای دیگر نظیر Chrome و Opera نیز امکان امنیتی مشابهی مانند Click-to-Play دارند ولی این امکان به طور پیش فرض غیرفعال است و کاربر باید به طور دستی آن را فعال نماید.

خروج از نسخه موبایل