نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

Windows 8 موقت به زودی از کار خواهد افتاد

نسخه های وقت و آزمایشی (Preview) سیستم عامل جدید Windows 8 سه هفته دیگر از کار خواهند افتاد. اگر از این نسخه های آزمایشی و موقت استفاده می کنید، از حالا به فکر ارتقاء آن به نسخه کامل باشید.

شرکت مایکروسافت در سه مقطع مختلف، سه نسخه آزمایشی و موقت از این سیستم عامل را منتشر کرد. این سه نسخه Developer Preview, Consumer Preview و Release Preview هستند. همگی در روز 15 ماه میلادی ژانویه سال 2013 (25 دیماه 91) از کار خواهند افتاد.

از روز 25 دیماه، این نسخه های موقت Windows 8 هر یک یا دو ساعت یکبار، بدون اطلاع قبلی، راه اندازی مجدد (reboot) خواهند شد. تمام برنامه های کاربردی که از سایت فروشگاهی Windows Sotre دریافت شده، از کار خواهند افتاد و قابل دسترسی نخواهند بود.

قبل از رسیدن به این مرحله مرگبار، از 10 دیماه، هشداری بر روی صفحه اصلی سیستم عامل Windows 8 به نمایش درخواهد آمد و از کاربر خواسته خواهد شد تا نسخه موقت خود را به نسخه کامل و دائمی ارتقاء دهد.

حتی پس از ارتقاء سیستم عامل Winodws 8 به نسخه دائمی، فایلها و برنامه های کاربر قابل دسترسی نبوده و همه آنها یکجا در شاخه ای به نام Windows.old گذاشته خواهند شد. تنها در نسخه Release Preview تنظیمات شخصی کاربر پس از ارتقاء سیستم عامل، همچنان پابرجا خواهند ماند.

پس اگر 3-2 هفته دیگر، یکباره کامپیوتر Windows 8تان شروع به راه اندازی مجدد و مکرر کرد، قبل متهم کردن ویروس ها و برنامه های مخرب دیگر، اول مطمئن شوید که سیستم عاملتان موقتی و آزمایشی نیست !

خروج از نسخه موبایل