نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

Windows Phone 8 نیامده، مشکل زا شد

صدها استفاده کننده از گوشی های همراه جدید که با سیستم عامل Windows Phone 8 کار می کنند، به سایت های پشتیبانی مایکروسافت هجوم آورده و از راه اندازی مکرر و ناخواسته این گوشی ها شکایت دارند.

اغلب کاربران شاکی، دارای گوشی های همراه Nokia Lumia 920 و HTC 8X هستند که بدن هیچ دلیل مشخصی، با راه اندازی مکرر و ناخواسته گوشی های خود روبرو شده اند. برخی این مشکل را به سیستم عامل جدید Windows Phone 8 نسبت می دهند و تعدادی از کاربران هم اعلام کرده اند که به توصیه کارشناسان پشتیبانی مایکروسافت، برداشتن نرم افزار Skype Preview APP مشکل را برطرف می کند.

عرضه کنندگان این دو مدل گوشی هوشمند نیز که با شکایت کاربران روبرو شده اند، هر یک راه حل جداگانه ای را پیشنهاد داده اند. شرکت Nokia از کاربران می خواهد که گوشی خود را خاموش کرده، سیم کارت آن را در آورده و 10 دقیقه صبر کنند. پس از آن، سیم کارت را جا انداخته و گوشی را دوباره روشن کنند. شرکت HTC کار را آسان تر کرده و در بسیاری از شکایت ها، اقدام به تعویض گوشی می کند.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که موضوع را در دست بررسی دارد. دو شرکت Nokia و HTC نیز فعلاً از اظهار نظر رسمی خودداری می کنند.

خروج از نسخه موبایل