نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

افزایش امنیت Facebook

شرکت Facebook اعلام کرد که منبعد به طور استاندارد از ارتباط امن https برای دسترسی و ارتباط کاربران به این سایت اجتماعی استفاده خواهد شد. در مرحله اول این تغییر سیاست و استفاده از پودمان https در کشور آمریکا به اجرا درخواهد آمد و به تدریج شامل همه کاربران Facebook خواهد شد.

ناگفته نماند که مدتی است Facebook امکان استفاده از پودمان امن https/SSL را در اختیار کاربران گذاشته است ولی تابحال به صورت انتخابی بوده و به دلیل عدم آگاهی اغلب کاربران، تا به حال استفاده چندانی از این امکان مفید نمی شده.

به دلیل محبوبیت سایت Facebook، کاربران این سایت همواره مورد هدف نفوذگران بوده و اطلاعات شخصی آنان در معرض خطر قرار می گیرد. یکی از رایج ترین روش های سرقت اطلاعات، روش “مرد میانی” یا Man in the Middle است. در این روش فرد نفوذگر، ارتباط بین کاربر و سرور مورد نظر را شناسایی و شنود می کند. در صورتی که این ارتباط امن نبوده و اطلاعات رد و بدل شده، رمزگذاری نشده باشد، کار فرد نفوذگر بسیار آسان تر می شود. پودمان SSL این ارتباط رمزگذاری و امن می کند.

استفاده از پودمان امن https/SSL مانع از بروز همه حملات و تهدیدات نخواهد شد ولی قدم مثبت و موثری برای سایت Facebook به شمار می آید.

خروج از نسخه موبایل