نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

نسخه جدید مرورگر Chrome منتشر شد

شرکت Google با انتشار نسخه به روز شده مرورگر Chrome 22 اقدام به ترمیم 24 نقطه ضعف مختلف در این مرورگر نمود. علاوه بر این، برخی بخش های مرورگر نیز بهینه سازی شده اند؛ از جمله بخش پردازش برنامه های 3D تحت وب.

از 24 نقطه ضعف اصلاح شده، میزان اهمیت و خطر یک مورد “حیاتی”، 15 مورد “بالا”، 5 مورد “متوسط” و سه مورد “کم” درجه بندی شده اند.

نقطه ضعف “حیاتی” در مرورگر Chrome بسیار نادر است و به ندرت پیش می آید که مسئولان Google، نقطه ضعفی را تا به این حد مهم و خطرناک درجه بندی کنند. این مورد حیاتی هم مستقیماً در مرورگر Chrome نبوده و در حقیقت مربوط به Windows می شود که بر عملکرد مرورگر تاثیر می گذارد..

شرکت Google طبق طرح پاداش دهی به افرادی که این نقاط ضعف را کشف و گزارش می کنند، برای 24 نقطه ضعف ترمیم شده در مرورگر جدید Chrome 22 نزدیک به 30 هزار دلار جایزه به 9 کارشناس امنیتی پرداخت کرد. ماه گذشته، شرکت Google به دلیل کاهش تعداد نقاط ضعف گزارش شده و جهت تشویق کارشناسان امنیتی، میزان جوایز خود را افزایش داد.

همزمان با انتشار نسخه جدید Chrome 22، شرکت Google از چند تغییر عمده در این مرورگر برای سیستم عامل جدید Windows 8 خبر داد. نسخه آزمایشی مرورگر Chrome برای Windows 8 بیش از سه ماه است که بدون تغییر در حالت آزمایشی باقی مانده است.

خروج از نسخه موبایل