نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

اطلاعات کامپیوترهای بیمارستانی در آمریکا اسیر باج افزارها

آلوده شدن دستگاه های بیمارستانی واقع در لس آنجلس آمریکا به باج افزار چندین روز است که روند اجرای امور در این مرکز درمانی را دچار اختلالات جدی کرده است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از شرکت ضدویروس ESET، گرداننده یا گردانندگان این باج افزار برای بازگرداندن اطلاعات سیستم ها بحالت قبل درخواست 9 هزار Bitcoin (معادل حدود 3/6 میلیون دلار) باج کرده اند.

باج افزار یا Ransomware، گونه ای بدافزار است که دسترسی به فایل های کاربر را محدود ساخته و برای دسترسی مجدد، از او درخواست باج می کند.

FBI و پلیس لس آنجلس در حال بررسی موضوع برای شناسایی فرد یا افراد پشت پرده  این حمله هستند.

 هر چند هنوز مشخص نیست چرا این بیمارستان هدف چنین حمله ای قرار گرفته اما مدیر عامل این مرکز درمانی در مصاحبه ای گفته که این اتفاق نتیجه آلودگی عادی به بدافزارها بود و حاصل یک حمله سازماندهی شده و هدفدار نبوده است. ضمن اینکه مسئولان این بیمارستان اعلام کرده اند که نفوذگران موفق به سرقت اطلاعات بیماران و کارکنان نشده اند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از شرکت ضدویروس ESET، با توجه به سود قابل توجه حاصل از ساخت و انتشار باج افزارها، انتظار می رود در سال 2016 هچنان شاهد افزایش تعداد این گونه بدافزارها باشیم.

برای ایمن ماندن از گزند این باج افزارها، رعایت موارد زیر توصیه می شود:

خروج از نسخه موبایل