اصلاحیه امنیتی مایکروسافت برای ماه آوریل

سه شنبه 25 فروردین ماه شرکت مایکروسافت براساس برنامه ماهانه خود، اصلاحیه های جدید امنیتی برای ماه میلادی آوریل را منتشر کرد. هشت اصلاحیه امنیتی که 23 نقطه ضعف را اصلاح و ترمیم می کنند و از این هشت اصلاحیه، پنج اصلاحیه دارای بالاترین درجه اهمیت «بحرانی» هستند. این نقاط ضعف علاوه بر انواع سیستم های عامل Windows در نرم افزارهای Office, IE و ISA وجود دارند.

به چند نکته قابل توجه درباره اصلاحیه های امنیتی این ماه می توان اشاره کرد.

ابتدا اینکه تمام نقاط ضعفی که توسط پنج اصلاحیه امنیتی «بحرانی» ترمیم می شوند، از مدت ها قبل شناخته شده و مورد سوءاستفاده افراد خرابکار هستند. همچنین به نظر می رسد مایکروسافت تمام انرژی خود را در اصلاحیه های این ماه، اختصاص به خانه تکانی سال 2008 داده و سه نقطه ضعف قدیمی و شناخته شده را که ماه های متوالی مورد بی اعتنایی قرار می داده، برطرف کرده است. در حال حاضر تنها یک نقطه ضعف نسبتاً قدیمی در نرم افزار PowerPoint است که مورد رسیدگی سریع مایکروسافت قرار نگرفته است.

 خلاصه ای از مشخصات اصلاحیه های امنیتی ماه آوریل شرکت مایکروسافت به شرح زیر است:

 MS09-009 دارای درجه بحرانی است و دو نقطه ضعف را در نرم افزار Excel برطرف می کند.

MS09-010 دارای درجه بحرانی است و دو نقطه ضعف شناخته شده قدیمی و دو نقطه ضعف جدید و گزارش شده بطور خصوصی را اصلاح می کند.

MS09-011 دارای درجه بحرانی است و یک نقطه ضعف جدید و گزارش شده بطور خصوصی به مایکروسافت را  ترمیم می کند.

MS09-012 دارای درجه اهمیت «مهم» است و چهار نقطه ضعف شناخته شده را در بخش های مختلف سیستم عامل Windows برطرف می کند.

MS09-013 دارای درجه بحرانی است. یک نقطه ضعف شناخته شده و دو نقطه ضعف گزارش شده بطور خصوصی را در سرویس Win HTTP برطرف می کند.

MS09-014 دارای درجه اهمیت بحرانی است و در مجموع شش نقطه ضعف را در بخش های مختلف مرورگر Internet Explorer اصلاح می کند.

MS09-015 دارای درجه اهمیت «مهم» است و یک نقطه ضعف را در بخش Search Path سیستم عامل Windows برطرف می کند.

MS09-016 دارای درجه اهمیت «مهم» است و یک نقطه ضعف را در ISA Server ترمیم می کند.

امید است کلیه کاربران مشکلات و صدماتی را که در حال حاضر ویروس Conficker درنتیجه عدم نصب به موقع اصلاحیه امنیتی مایکروسافت، در کل جهان به وجود آورده است، به یاد داشته باشند و از همین اکنون دست بکار نصب اصلاحیه های امنیتی جدید برای ماه آوریل باشند.

برای راحتی کار می توانید از سرویس های به روز رسانی خودکار Windows و یا ابزار به روز رسانی WSUS شرکت مایکروسافت استفاده کنید. همچنین پیوند (Link) های لازم  جهت دسترسی مستقیم به هریک از این اصلاحیه ها و اصلاحیه های ماه های گذشته در سایت فارسی شبکه گستر support.shabakeh.net فراهم شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *