شکست یاهو در برابر جستجوگر جدید مایکروسافت

طبق جدیدترین آمار به دست آمده، موتور جستجوگر جدید مایکروسافت به نام Bing که دو هفته پیش عرضه شد، توانسته ظرف سه روز 5.62 درصد از بازار جستجوگرها را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب جستجوگر کهنه کار Yahoo را با 5.13 درصد پشت سر بگذارد. البته بازار کسب شده توسط Bing از سهم بازار غول جستجوگرها یعنی Google به دست آمده و در همین مدت، درصد بازار Google از 90.45 درصد به 87.62 درصد کاهش یافته است.

البته بسیاری اعتقاد دارند که در روزهای نخستین، کنجکاوی کاربر باعث افزایش سهم بازار Bing شده است و باید منتظر ماند و فعالیت این جستجوگر جدید را در ماه های آینده بررسی کرد. البته به نظر می رسد که جستجوگر Bing سرویس مناسبی را ارائه می کند و طبق پیش بینی و برنامه ریزی مایکروسافت، در طی پنج سال آینده، Bing باید به دومین جستجوگر اینترنت تبدیل شود. سرویس Bing زمانی از سوی شرکت مایکروسافت تهیه و عرضه شد که مذاکره خرید Yahoo توسط مایکروسافت به مبلغ 40 میلیارد دلار به شکست انجامید.

ناگفته نماند که مایکروسافت از عبارت “Search Engine” برای معرفی Bing استفاده نمی کند و عبارت جدید “Decision Engine” (موتور تصمیم گیری) را بکار می برد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *