گوگل به دنبال مایکروسافت

شرکت گوگل خبر از عرضه سیستم عامل خود با نام Google Chrome داد. این سیستم عامل جدید در مرحله اول برای کامپیوترهای قابل حمل جدید Netbook مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سرعت پردازش بیشتر و امنیت بهتر در کار با برنامه های تحت وب در اختیار کاربران خواهد گذاشت.

این سیستم عامل جدید نباید با سیستم عامل دیگر شرکت گوگل تحت نام Android اشتباه شود. گرچه نقاط مشترک متعددی بین دو سیستم عامل خواهد بود، ولی Android عمدتاً برای گوشی های همراه و نهایتاً برای کامپیوترهای کوچک Netbook طراحی شده است، در حالیکه سیستم عامل جدید Google Chrome بر روی کامپیوترهای کوچک قابل حمل تا کامپیوترهای عادی (PC) بکار گرفته خواهد شد.

این سیستم عامل جدید رقیب مستقیم سیستم های عامل Windows خواهد بود. در حال حاضر سیستم عامل Win Vista چندان موفقیت و محبوبیتی در بین کاربران نداشته و تنها امید شرکت مایکروسافت به سیستم عامل جدید Win 7 است که در پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت گوگل مدتها است که زمزمه فناوری جدید Cloud را سر داده است. در فناوری Cloud یا «ابر»، بسیاری از عملیات پردازش، نگهداری و … در نقطه دیگری از اینترنت انجام می شود. با عرضه سیستم عامل جدید گوگل، این شرکت قدم بزرگ و جدی در کاربردی کردن فناوری Cloud بر خواهد داشت. سیستم عامل Google Chrome یک سیستم سبک و مبتنی بر «متن آزاد» (Open Source) خواهد بود که در چند ثانیه راه اندازی شده و کاربر دسترسی سریع به وب خواهد داشت. همچنین ساختار امنیتی این سیستم عامل از صفر و با دیدی متفاوت طراحی شده به نحوی که کاربران نگران ویروس و دیگر تهدیدات امنیتی نباشند.

برای طراحان و سازندگان نرم افزار نیز تنها بستر کار، محیط وب است. تمام نرم افزارهای کاربردی تحت وب بر روی این سیستم عامل جدید کار خواهند کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *