انتشار Sophos UTM 9.713

شرکت سوفوس (Sophos) نسخه SG UTM 9.713 را منتشر کرد. در نسخه جدید چند باگ در نسخ قبلی SG UTM اصلاح شده و تغییراتی در نحوه اجرای برخی از سرویس‌ها لحاظ گردیده است.

برای ارتقا به‌صورت دستی می‌توان با مراجعه به نشانی https://download.astaro.com، اقدام به دریافت بسته به‌روزرسانی از مسیر و درهم‌ساز (Hash) زیر کرد:

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، مطابق معمول، شرکت سوفوس بسته به‌روزرسانی را از طریق سرورهای Up2Date نیز به تدریج در چند مرحله در دسترس قرار خواهد داد تا فرایند ارتقا به‌صورت غیردستی نیز برای راهبران قابل انجام باشد.

در نسخه 9.713 موارد زیر اصلاح شده است:

  • آسیب‌پذیری CVE-2022-3345 در Quarantine Manager SQLi
  • استفاده بالا از CPU توسط rrdtool

اصلی‌ترین تغییر در این نسخه، 64 بیتی شدن برخی اجزای UTM بر روی هسته‌های 64 بیتی است. از جمله سرویس‌های زیر که از این نسخه به‌صورت پیش‌فرض بر روی هسته‌های 64 بیتی در حالت 64 بیتی اجرا خواهند شد:

  • HTTP Proxy
  • Sophos & Avira Scan Engines
  • Snort

دو سرویس HTTP Proxy و Snort برای آن دسته از مشتریانی که از معماری 32 بیتی استفاده می‌کنند در نسخه 9.713 نیز همچنان به‌صورت 32 بیتی اجرا خواهند شد.

در عین حال، با توجه به پایان پشتیبانی شرکت آویرا (Avira) از نسخ 32 بیتی هسته‌های اجرایی ضدویروس این شرکت، لازم است که عملیات ارتقا به‌خصوص در صورت استفاده از این ضدویروس بر روی UTM در اسرع صورت پذیرد. اطلاعیه سوفوس در مورد خاتمه پشتیبانی از Avira 32-bit Scan Engine در راهنمای زیر قابل مطالعه است:

https://support.sophos.com/support/s/article/KB-000044562

لازم به ذکر است که نسخه هسته UTM، در پایین صفحه Webadmin قابل ملاحظه است.

بیش از 10 سال از عمر آن دسته از تجهیزات CPU که فقط از حالت 32 بیتی پشتیبانی می‌کنند می‌گذرد. انتظار می‌رود که پشتیبانی از اجزای کلیدی این تجهیزات به تدریج کمتر و کمتر شود. چنانچه در حال حاضر از هسته‌های 32 بیتی استفاده می‌کنید ارتقای سخت‌افزار فعلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. Reimage کردن سخت‌افزار فعلی و نصب و راه‌اندازی مجدد آن با نسخه 64 بیتی SG UTM ISO، دیگر راهکار پیشنهادی ماست.

اطلاعیه سوفوس در خصوص نسخه UTM 9.713 در لینک زیر قابل دریافت است:

https://community.sophos.com/utm-firewall/b/blog/posts/utm-up2date-9-713-released

شماره تلفن ۴۲۰۵۲ در ساعات اداری و سامانه خدمات پس از فروش و پشتیبانی شرکت مهندسی شبکه گستر به نشانی my.shabakeh.net در طول شبانه روز در اختیار مشترکین گرامی است تا مشکلات و مسائل خود را مطرح کرده و پاسخ‌ها و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *