آخرین تحولات شرکت ترلیکس؛ حاصل ادغام مک‌آفی و فایرآی

در ادامه اطلاع‌رسانی‌های پیشین در اتاق خبر شرکت مهندسی شبکه گستر در خصوص خرید محصولات سازمانی مک‌آفی (McAfee) توسط شرکت اس‌تی‌جی (STG) و تشکیل شرکت جدید ترلیکس (Trellix) از مدتی قبل فرایند انتقال و تغییر محصولات مذکور آغاز شده است.

از جمله این تغییرات می‌توان به انتشار Trellix Agent 5.7.7 به عنوان جایگزین McAfee Agent اشاره کرد. نسخه مذکور در سامانه my.shabakeh.net در دسترس مشترکین محترم قرار دارد.

به‌روزرسانی بعدی ePolicy Orchestrator – به اختصار ePO – نیز که قرار است بزودی منتشر شود تحت نام و برند شرکت جدید ترلیکس خواهد بود.

همچنین سایت‌ها و سامانه‌های مرتبط با محصولات سازمانی مک‌آفی در حال انتقال به دامنه trellix.com هستند.

.

درباره ترلیکس

در ماه مارس 2021 شرکت مک‌آفی خدمات و محصولات سازمانی خود را به مبلغ ۴ میلیارد دلار به اس‌تی‌جی واگذار کرد که منجر به ظهور شرکت جدید مک‌آفی اینترپرایز شد. در ماه ژوئیه 2021 نیز، فایرآی (FireEye) از فروش محصولات این شرکت به اس‌تی‌جی به قیمت ۱.۲ میلیارد دلار خبر داد.

دو شرکت امنیتی مک‌آفی اینترپرایز و فایرآی در اواخر سال میلادی 2021 توسط اس‌تی‌جی در هم ادغام شدند. این دو شرکت از زمستان سال گذشته با نام جدید ترلیکس، فصلی نو را در دنیای امنیت فناوری اطلاعات رقم می زنند.

اس‌تی‌جی یک شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری است که خرید شرکت‌های برجسته‌ای همچون آراس‌ای سکیوریتی (RSA Security) را در کارنامه دارد.

اس‌تی‌جی در حالی اقدام به خرید و ادغام دو ابر شرکت امنیتی مک‌آفی اینترپرایز و فایرآی و تشکیل شرکت ترلیکس نموده که اجرای مستمر حملات مخرب، پیچیده و گسترده، کسب‌وکار تبهکاران سایبری را پررونق‌تر از همیشه کرده است.

نگاهی به محصولات دو شرکت مذکور نشان می‌دهد که محصولات متنوع آنها در نقش مکمل یکدیگر موجب ظهور نسل جدیدی از راهکارها در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت سرورها و نقاط پایانی، امنیت بسترهای رایانش ابری، جلوگیری از نشت داده‌ها (DLP) و مدیریت عملیات امنیتی خواهد شد. ضمن آن که توسعه راهکارهای Extended Detection & Response – به اختصار XDR – با تمرکز بر روی فناوری‌های یادگیری ماشین و خودکارسازی از جمله برنامه‌های کلیدی شرکت جدید ترلیکس اعلام شده است.

همراه با تحولات آتی، اطلاع‌رسانی در این زمینه ادامه خواهد داشت.

.

اخبار مرتبط

ترلیکس؛ عنوان ابرشرکتی جدید متشکل از مک‌آفی اینترپرایز و فایرآی
ادغام مک‌آفی اینترپرایز و فایرآی؛ آغاز فصلی جدید در دنیای امنیت سایبری
مک‌آفی؛ فراتر از انتظار، با نگاه به آینده
گزارش فصلی ترلیکس (تابستان ۲۰۲۲) منتشر شد
برتری Trellix Endpoint Security در آزمون ماه ژوئن AV-Test

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *