انتشار فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات

فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر منتشر شد.

در دومین شماره این فصلنامه، بدافزارهای جدید، حملات بااهیمت سایبری، گزارش‌های امنیتی، آسیب‌پذیری‌ها و اصلاحیه‌های امنیتی و آمار تهدیدات سایبری در سه ماهه سوم 1395 مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در این دوره نیز، باج‌افزارها یکی از رایج‌ترین و مخرب‌ترین نوع بدافزارهای مورد استفاده تبهکاران و مجرمان سایبری بودند. برآورد می‌شود که سود گردانندگان باج‌افزار در سال میلادی 2016 که به تازگی پشت سر گذاشتیم، متجاوز از 1 میلیارد دلار بوده باشد. افزایش سهم ایمیل‌های هرزنامه (Spam) ناقل باج‌افزار، از 0/6 درصد در سال 2015، به 40 درصد در سال 2016 نیز بیانگر میزان محبوبیت این نوع بدافزارهای مخرب نزد تبهکاران سایبری است. در این شماره چند نمونه از باج‌افزارهای با عملکرد خاص که در فصل پاییز کاربران را هدف قرار دادند مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق آمار ارائه شده در این فصلنامه، در فصل پاییز نیز همچنان روند صعودی استفاده از ماکروهای مخرب جهت آلوده کردن دستگاه‌ها به بدافزار ادامه یافته است.

کالبدشکافی حملات BlackNurse ،Cobalt ،Shamoon و TrickBot، از دیگر موضوعاتی هستند که در این فصلنامه به تفصیل به آنها پرداخته شده است.

بر اساس آمار شرکت Gartner، سیستم عامل Android بیش از 85 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. سهم بالایی که آن را به هدفی بسیار وسوسه‌انگیز برای تبهکاران سایبری تبدیل کرده است. به نحوی که بر طبق آمار شرکت McAfee، تنها در سه ماهه پاییز امسال، بیش از 2 میلیون بدافزار موبایلی جدید منتشر شده است. مصادف شدن این دوره با هشتمین سالگرد عرضه Android، بهانه‌ای شد تا امنیت این سیستم عامل پرطرفدار را در این شماره مورد ارزیابی قرار دهیم.

همچنین در پاییز امسال، شرکت مایکروسافت در مجموع 36 اصلاحیه امنیتی را در سه‌شنبه دوم ماه‌‌های میلادی اکتبر، نوامبر و دسامبر منتشر کرد که جزییات آنها را می‌توانید در این شماره مطالعه کنید.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است. امید است مطالب فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر که حاصل تحقیق و پژوهش کارشناسان این شرکت است راهنمایی برای ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

برای دریافت دومین شماره فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

button

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *