درخواست WikiLeaks از هکرها برای انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، WikiLeaks از مردم خواسته که با دست یافتن به اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا آنها را به‌صورت ناشناس به این سازمان ارسال کنند تا از این طریق همگان از جزییات این اظهارنامه‌ها آگاه شوند.

این درخواست WikiLeaks پس از آن انجام شد که یکی از مشاوران ارشد ترامپ در گفتگو با شبکه ABC خبر داد که رئیس جمهور جدید قصد انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ندارد.

با وجود نظرسنجی انجام شده توسط ABC که نشان می‌دهد بسیاری از آمریکایی ها مایل به انتشار عمومی اظهارنامه مالیاتی ترامپ هستند این مشاور گفته: “مردم اهمیتی نمی‌دهند؛ آنها به او رأی دادند و اجازه بدهید که شفاف بگویم: بسیاری از آمریکایی‌ها در زمانی که ترامپ در دفتر ریاست جمهوری است بر روی اظهارنامه مالیاتی خودشان تمرکز دارند و نه اظهارنامه او.”

این در حالی است که در روز تحلیف ترامپ بر روی سایت کاخ سفید دادخواستی اینترنتی تشکیل شد که در آن خواسته شده که جزییات کامل اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ اعلام شود. این دادخواست تا کنون توسط بیش از 285 هزار نفر امضاء شده است. بر طبق قوانین دادخواست‌های اینترنتی کاخ سفید در صورتی که تعداد امضاها تنها به 100 هزار عدد برسد کاخ سفید ملزم به پاسخگویی می‌‌شود.

دادخواست اینترنتی کاخ سفید

گزارش شده که ترامپ در زمان انتخابات از انتشار اظهارنامه‌ها به بهانه تحت بررسی بودن آنها امتناع می‌کرده اما وعده داده بود که پس از پایان بررسی‌ها آنها را منتشر کند. اما در آن زمان هم برخی کارشناسان اعلام کردند که تحت بررسی بودن مغایرتی با انتشار عمومی اظهارنامه مالیاتی ندارد.

WikiLeaks هم که از امتناع ترامپ خشنود به نظر نمی‌رسد خلف وعده ترامپ در خصوص انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی را از قضیه کمک‌های مالی Goldman Sachs که خانم کلینتون آن را مخفی کرده بود بدتر دانسته و از کاربران خواسته که با دست یافتن به اطلاعات اظهارنامه و ارسال آنها به WikiLeaks این سازمان را قادر به انتشار آنها کنند.

wikileaks-wants-trumps-tax-returns

WikiLeaks تنها سازمان و گروهی نیست که بدنبال انتشار برخط دادهای ترامپ است. گروه نفوذگران ناشناس (Anonymous) نیز پیشتر ادعا کرده بود که ترامپ ارتباطات مالی و شخصی با جنایتکاران، قاچاقچیان کودک و خلافکاران پول‌شوی روسی دارد. این گروه وعده داده که ترامپ در طی چهار سال آینده افسوس خواهد خورد.

anonymous-told-trump-he-would-regret-the-next-4-years

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *