مقاله امنیت IT

انتشار فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات بعنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است.

بخش اخبار شبکه گستر، که بیش از هشت سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، یکی از غنی‌ترین منابع اطلاعاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به‌شمار می‌رود. جدیدترین اخبار و رویدادهای امنیت دنیای دیجیتال در ایران و جهان که بطور مستمر توسط کارشناسان شرکت مهندسی شبکه گستر تهیه می‌شوند در اتاق خبر این شرکت در اختیار عموم قرار داده می‌شود.

به درخواست مشتریان و خوانندگان مطالب اتاق خبر، بر آن شدیم تا گزیده‌ای از مهمترین اخبار و رویدادهایی را که در طی هر فصل به وقوع می‌پیوندند، به همراه تحلیل آنها و بررسی روند تهدیدات طبق آخرین آمارها، در قالب یک نشریه الکترونیکی در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

در اولین شماره این فصلنامه، بدافزارهای جدید، حملات بااهیمت سایبری، گزارش‌های امنیتی، آسیب‌پذیری‌ها واصلاحیه‌های امنیتی و آمار تهدیدات سایبری در تابستان 1395 مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

باج‌افزارها به عنوان یکی از سودآورترین کسب‌وکار ویرویس‌نویسان، همچون یک سال گذشته، در تابستان نیز بخش عمده اخبار امنیت فناوری اطلاعات را به خود اختصاص دادند. بر اساس آمار منتشر شده توسط شرکت امنیتی McAfee، تعداد باج‌افزارهای جدید در سه ماهه دوم سال 2016 از مرز یک میلیون و 300 هزار عدد عبور کرد.

در همین دوره، تعداد بدافزارهای جدید ماکرویی نیز با رشدی 200 درصدی، یکی از اصلی‌ترین روش‌های رایج مورد استفاده ویروس‌نویسان و مهاجمان سایبری برای انتشار بدافزارها بودند.

آلوده شدن 20 شبکه و زیرساخت حساس متعلق به نهادهای نظامی و دولتی روسیه به یک نوع بدافزار بسیار پیشرفته، اجرای حملات هدفمند گروهی موسوم به Ghoul بر ضد شرکت‌ها و سازمان‌ها در 30 کشور و اعلام رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص آلوده بودن برخی از تجهیزات صنعتی خریداری شده خارجی نیز از مهمترین اخبار در بخش تهدیدات و حملات سایبری در تابستان امسال بودند.

شکی نیست که مقابله با بدافزارها و حملات سایبری پیشرفته امروزی مستلزم دانش به‌روز در کنار راهکارهای جامع امنیتی است. امید است مطالب فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر که حاصل تحقیق و پژوهش کارشناسان این شرکت است راهنمایی برای ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

برای دریافت اولین شماره فصلنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

button

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *