کدهای محصولات مایکروسافت زیر ذره‌بین برزیلی‌ها

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از خبرگزاری Reuters، شرکت مایکروسافت که برخی افراد محصولات آن را حاوی درب های پشتی (Back Door) و باگ هایی می دانند که امکان جاسوسی سازمان های اطلاعاتی آمریکا را فراهم می کند، روز چهارشنبه، 28 مهر ماه مرکزی را در برزیل افتتاح کرد تا نمایندگان دولت برزیل و کشورهای دیگر آمریکای لاتین بتوانند کد منبع (Source Code) محصولات این شرکت را بررسی کرده و از آسیب پذیر نبودن آنها به حملات جاسوسی اطمینان حاصل کنند.

مشکل مایکروسافت از آنجا آغاز شد که Edward Snowden، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در سال 2013 اسنادی را افشا کرد که بر طبق آنها این سازمان حجم عظیمی از داده های رد و بدل شده در محصولات مدیریت ایمیل شرکت های بزرگ آمریکایی همچون مایکروسافت را رصد می کرده است.

در جایی دیگر نیز اسناد درز شده توسط Snowden نشان می داد آمریکا ارتباطات سیاستمداران کشورها از جمله خانم Dilma Rousseff رئیس جمهور وقت برزیل را شنود می کرده است. 

ورود وسایل الکترونیکی به این مرکز مجاز نیست. بازدیدکنندگان می توانند تا 50 میلیون خط از کد منبع محصولات مدیریت ایمیل و سرور این شرکت را بر روی کامپیوترهای این مرکز که فقط به شبکه داخلی متصل هستند بررسی کنند.

همچنین بازدید کنندگان مجاز هستند که از ابزارهای نرم افزاری استفاده کنند. اما مشخص نیست که این بررسی ها امکان تحلیل دقیق لازم برای شناسایی درب پشتی و باگ ها را فراهم کند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از خبرگزاری Reuters، بازخورهای اولیه مقامات برزیل از این کار مایکروسافت مثبت بوده است.

این مرکز، چهارمین مرکز شفافیت مایکروسافت است. نخستین مرکز شفافیت این شرکت، در سال 2014، در آمریکا شروع به کار کرد. سال گذشته نیز یک مرکز در بلژیک و بتازگی نیز مرکزی در سنگاپور راه اندازی شده است. قرار است به زودی یک مرکز هم در چین شروع به کار کند.

این مراکز امکان صحبت رودرروی متخصصان دولتی با برنامه نویسان مایکروسافت را فراهم می کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *