خرید یاهو

نگرانی Verizon از خرید Yahoo یا ترفندی برای دریافت تخفیف بیشتر؟

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از سایت Computer World، روز پنجشنبه، 22 مهر ماه، وکیل شرکت Verizon گفت که این شرکت دلایل قانع کننده ای دارد که نشت اطلاعات اصالت سنجی 500 میلیون کاربر Yahoo بر روی خرید این شرکت تاثیر می گذارد. او گفته  اگر آنها – Yahoo – معتقدند که این طور نیست پس باید به ما نشان دهند.

در اوایل مرداد امسال شرکت Verizon بر سر خرید Yahoo با قیمت 4/83 میلیارد دلار توافق کرد. هدف از این خرید ادغام دو شرکت Yahoo و AOL – که Verizon آن را در سال 2015 میلادی خرید – به منظور رقابت قدرتمندتر با غول های رسانه ای دیجیتال اعلام شد. 

در پاسخ شرکت Yahoo گفته که به ارزش Yahoo اعتقاد دارد و به سمت یکپارچگی با Verizon پیش خواهد رفت.

ابتدای مهر ماه، شرکت Yahoo اعلام کرد که در اواخر سال ۲۰۱۴ در جریان یک نفوذ جزییات حداقل ۵۰۰ میلیون حساب کاربری از شبکه این شرکت سرقت شده بودند.

برخی منابع گفته اند که Verizon با مطرح کردن این مسائل در پی دریافت تخفیف 1 میلیارد دلاری از Yahoo است.

البته روز دوشنبه، 19 مهر ماه، مدیر عامل Verizon به روزنامه Wall Street Journal گفت که شرکتش همچنان Yahoo را به عنوان یک دارایی باارزش می بیند. ضمن اینکه از نظر شرکت او این ادغام دلایل بسیاری متعددی دارد. او ادامه داده در طی هفته های گذشته زمان زیادی را با مسئولان Yahoo سپری کرده و توانایی آنها او را بسیار تحت تاثیر قرار داده است.

افشای نشت داده ها با دو سال تاخیر انتقادهای زیادی را متوجه شرکت Yahoo کرده است. پیش تر روزنامه New York Times خبری را منتشر کرد که در آن برخی از کارکنان Yahoo که نامی از آنها برده نشده است به کم اهمیت شمرده شدن مسائل امنیتی این شرکت از نگاه خانم Marissa Mayer، مدیر عامل Yahoo اشاره کرده بودند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *