دادگاه انگلیسی به استرداد هکر انگلیسی به آمریکا رأی داد

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، یک قاضی در انگلیس حکمی را صادر کرده که بر طبق آن یک شهروند انگلیسی متهم به هک کردن کامپیوترهای دولتی آمریکا با وجود مشکلاتی روانی و احتمال خودکشی او ممکن است به آمریکا تحویل داده شود.

این شهروند 31 ساله انگلیسی با نام Lauri Love متهم است که داده های محرمانه برخی از آژانس های دولتی آمریکا از جمله وزارت دفاع و ناسا را در بین سال های 2012 و 2013 سرقت کرده است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از سایت Computer World، برای دسترسی به این داده ها از حملات SQL Injection و بهره جویی از ضعف های امنیتی در Adobe ColdFusion استفاده شده است.

پس از این سرقت ها، فردی که هویت او فاش نشده با دسترسی به اتاق های گفتگوی مورد استفاده آقای Love موضوع را به بازرسان آمریکایی گزارش می کند و در پی آن در سال 2013 این کشور Lauri Love را مجرم اعلام می کند.

گفته می شود که هک های انجام شده در راستای اعتراضات آنلاین به مرگ Aaron Swartz بوده که در زمانی که پرونده او به اتهام دست داشتن در جرایم کامپیوتری توسط بازرسان آمریکایی در حال بررسی بود خودکشی کرد.

Lauri Love خود نیز دارای اختلال Asperger و سابقه افسردگی است و برخی منابع احتمال خودکشی او را بالا می دانند.

بنیادی با نام Courage Foundation که وکالت آقای Love را بر عهده دارد گفته که تیم حقوقی آن تقاضای تجدید نظر به حکم صادر شده خواهد کرد.

حداکثر مجازات Lauri Love می تواند به حداکثر 99 سال زندان منجر شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *