فولکس واگن یک شرکت امنیت سایبری تأسیس می کند

در سال های اخیر یکی از اصلی ترین نگرانی ها در خصوص ورود سیستم های کامپیوتری با قابلیت کنترل از راه دور به خودروها و فراگیر شدن موضوعاتی همچون خودروهای بدون راننده و خودروهای متصل به اینترنت، نگرانی از هک شدن این سیستم ها توسط تبهکاران سایبری بوده است.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، روز چهارشنبه 24 شهریور ماه، شرکت فولکس واگن اعلام کرد که با مشارکت یکی از مدیران سابق یک آژانس اطلاعاتی رژیم صیهونیستی تصمیم به تأسیس شرکتی با عنوان Cymotive Technologies گرفته است.

فولکس واگن از جمله شرکت های خودروساز است که امنیت سیستم های کامپیوتری خودروهایش مورد توجه محققان امنیتی قرار گرفته است.

در مرداد ماه امسال، اعلام شد که بر اساس بررسی انجام شده توسط محققان دانشگاه Birmingham و شرکت آلمانی Kasper & Oswald، سیستم های کنترل از راه دور میلیون ها خودروی شرکت فولکس واگن که در طی ۲۰ سال گذشته به بازار عرضه شده اند قابل هک بوده و آسیب پذیرند. ترمیم این آسیب پذیری مستلزم به روز رسانی ثابت افزار (Firmware) این خودروهاست که هزینه هنگفتی برای این شرکت خواهد داشت. در آن زمان فولکس واگن تنها اعلام کرد که بطور پیوسته بر روی بهبود امنیت خودروهایش کار می کند.

وجود این گونه ضعف های امنیتی تنها محدود به این شرکت آلمانی نیست. در سال گذشته دو محقق موفق شدند که از راه دور سیستم کنترل خودروی Jeep Cherokee را در دست بگیرند و کارهایی از تغییر ایستگاه رادیویی و روشن کردن برف پاکن گرفته تا فلج کردن خودرو را به صورت از راه دو انجام دهند. پس از شناسایی این آسیب پذیری حاد، شرکت Chrysler اقدام به عرضه اصلاحیه ای برای ترمیم آن کرد.

این دو محقق امسال نیز در سمینار Black Hat USA به ارائه ضعفی دیگری در خودروی Jeep پرداختند.

فولکس واگن اعلام کرده که Yuval Diskin، مدیر سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صیهونیستی مدیریت شرکت Cymotive Technologies را برعهده خواهد داشت.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *