توضیحات شفاف تر Google Safe Browsing برای مدیران سایت

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، شرکت Google اعلام کرده که از این پس جزییات بیشتری را در اختیار افرادی قرار می دهد که سایت آنها توسط فناوری Safe Browsing این شرکت مسدود شده است.

Google Safe Browsing فهرست سیاهی متشکل از سایت های میزبانی کننده بدافزار، دانلودهای مخرب و یا تبلیغات گمراه کننده است. جستجوگر Google، مرورگرهای Google Chrome،وMozilla Firefox و Apple Safari و همچنین سیستم عامل Android از این فناوری به منظور جلوگیری از ورود کاربرانشان به سایت های مخرب استفاده می کنند.

توسعه دهندگان نرم افزار نیز قادرند که با اضافه کردن API مربوطه از این فناوری در نرم افزارهای خود استفاده کنند.

Google از روبات ها برای پویش وب و به روز رسانی فهرست سیاه Safe Browsing استفاده می کند. اما مشکل اینجاست که صاحبان بسیاری از سایت های مخرب آگاهانه اقدام به انتشار بدافزار و محتوای مخرب بر روی سایت های خود نمی کنند. بلکه تبهکاران سایبری با هک کردن سایت این افراد و سوءاستفاده از دسترسی فراهم شده، اقدامات مخرب خود را اجرا می کنند. صاحبان این سایت ها می توانند پس از پاکسازی از Google بخواهند که مجدداً اقدام به پویش سایت کرده و در فهرست سیاه خود بازنگری کند.

اما ظاهراً توضیحات Google برای برخی مدیران سایت آنقدر واضح و روشن نبوده که آنها بتوانند بسرعت اشکال را برطرف کنند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، روز سه شنبه، 16 شهریور ماه، Google اعلام کرد که از این پس اطلاعات بیشتر و توصیه های شفاف تری را در بخش Search Console خود به مدیران اینگونه سایت ها ارائه می کند.

مدیران سایت می توانند با اضافه نمودن نشانی سایت خود در Search Console شرکت Google، در صورت مشاهده اشکال امنیتی توسط فناوری Safe Browsing این شرکت بسرعت از آن مطلع شده و از راهکارهای برطرف نمودن آن آگاه شوند.

Google تخمین می زدند که بیش از یک میلیارد کاربر توسط فناوری Safe Browsing آن حفاظت می شوند. بر طبق آمار شرکت Google، در ماه می سال میلادی جاری بطور میانگین پاکسازی سایت توسط صاحب آن 60 روز بطول انجامیده که نسبت به 90 روز در ماه می سال 2015 بهبودی قابل توجه را نشان می دهد. انتظار می رود با این اقدام اخیر Google همچنان شاهد کاهش این روند باشیم.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *