درخواست Dropbox از برخی کاربران برای تغییر گذرواژه

شرکت Dropbox از آن دسته از کاربرانش که قبل از اواسط سال 2012، حساب کاربری خود را بر روی سرویس ابری این شرکت ایجاد کرده بودند خواسته اگر تا به حال گذرواژه خود را تغییر نداده اند اکنون این کار را انجام دهند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، این ارائه‌کننده خدمات میزبانی فایل بر روی اینترنت، اعلام کرده که این درخواست تنها اقدامی احتیاطی بوده و معنای آن دسترسی غیرمجاز به این حساب ها نیست.

در ژوئن سال 2012 میلادی، Dropbox اعلام کرد که از نام های کاربری و گذرواژه های سرقت شده از سایت های دیگر برای ورود به حساب های برخی از کاربران Dropbox استفاده شده است. همچنین در آن زمان گفته شد که Dropbox با کاربرانی که حساب آنها احتمالاً در معرض خطر بوده تماس گرفته و اقدامات حفاظتی لازم را به آنها ارائه کرده است.

برخی معتقدند این اقدام جدید Dropbox مرتبط با همان رویداد سال 2012 است.

Dropbox در سال 2007، با تمرکز بر روی کاربران خانگی، خدمات ذخیره سازی و به اشتراک گذاری فایل ها بر روی اینترنت را ارائه کرد. این شرکت، در سال 2013 نیز سرویس سازمانی Dropbox را عرضه کرد. Dropbox مدعی است که به بیش از 500 میلیون کاربر ثبت شده و 200 هزار شرکت و سازمان خدمات می دهد.

بر اساس سیاست جدید این شرکت، از کاربرانی که از قبل از سال 2012 گذرواژه خود را تغییر نداده اند در زمان ورود به Dropbox خواسته می شود تا اقدام به تغییر گذرواژه خود کنند. این کاربران باید بر اساس سیاست های Dropbox گذرواژه قدرتمند و پیچیده ای را تعریف کنند.

همچنین این شرکت استفاده از اصالت سنجی دو مرحله ای را نیز به کاربران خود توصیه می کند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *