برگزاری کارگاه راه های مقابله با باج افزارها در شرکت تاپیکو

شرکت های مهندسی شبکه گستر و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، کارگاه “گروگان گرفته نشوید!” را برگزار کردند.

این کارگاه، به دعوت آقایان مهندس محمد حسن پیوندی، مدیر عامل و میرآرش پژوم، مدیر فناوری اطلاعات تاپیکو، روز چهارشنبه، 27 مرداد ماه، در سالن کنفرانس این شرکت و با حضور آقای مهندس مجید گودرزی مدیر فناوری اطلاعات شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، آقایان مظفری، نصایحی، زمانی، نوری، حق جو، مشایخ و خانم تفنگ چی مدیران فناوری اطلاعات دیگر هلدینگ های شستا و همچنین مدیران و مسئولان حوزه های فناوری اطلاعات و حراست شرکت های گروه برگزار شد.

--IMG_2200

در سال‌های اخیر تعداد باج‌افزارها رشد فزاینده‌ای داشته است. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت ضدویروس McAfee، تنها در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، حدود 1،200،000 نمونه باج‌افزار منحصربفرد جدید منتشر شده است. متأسفانه، تعداد قابل توجهی از سیستم‌های سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی نیز به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی، هر روز آلوده به این نوع از بدافزارها می‌شوند.

در کارگاه برگزار شده، کارشناسان شرکت مهندسی شبکه گستر، علاوه بر اشاره به اهمیت حفاظت از سیستم ها در برابر بدافزارها، انواع باج‌افزارها، روش‌های رمزنگاری و رمزگشایی فایل‌ها، راه‌های دریافت باج و نحوه انتشار جدیدترین باج‌افزارها را تحلیل و بررسی کردند و در نهایت روش ها و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این نوع بدافزارها را مرور نمودند.

در پایان هر یک از بخش های اصلی این کارگاه نیز، جلسه پرسش و پاسخ میان شرکت کنندگان و ارائه دهندگان برگزار شد و در طی آن به پرسش ها و ابهامات به تشریح پاسخ داده شد.

شركت تاپیکو، یكی از شركت‌های وابسته به شستا است كه با دراختيار داشتن 32 شركت مديريتی و وابسته اصلی در صنايع نفت، گاز، پتروشيمی، صنایع لاستيک و سلولزی، سهم قابل توجهی در توليد و اشتغال كشور دارد و هم اکنون بیش از 18 هزار نفر بطور مستقیم در مجموعه شرکت‌های عضو هلدینگ آن مشغول به کار هستند.

425702588_61809

--IMG_2247

--IMG_2259

--IMG_2263

--IMG_2277

--IMG_2295

--IMG_2300

--IMG_2285

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *