میزان آلودگی به باج افزارها در جهان

خطر آلودگی به باج افزارها در کشورهای مختلف جهان در حال گسترش است و طبق جدیدترین آمار، در یکسال گذشته نزدیک به نیمی از شرکتهای آمریکایی حداقل یکبار تجربه آلودگی به باج افزارها را داشته اند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر و به نقل از مطالعه آماری شرکت امنیتی Malwarebytes، در 12 ماه گذشته 41 درصد از شرکتهای آمریکایی بین یک تا پنج دفعه مورد حمله باج افزارها قرار گرفته اند. شش درصد از این شرکتها هم بیش از شش حمله را تجربه کرده اند.

مطالعه آماری شرکت Malwarebytes بر روی شرکتهای فعال در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و آلمان صورت گرفته تا نحوه و میزان تاثیر باج افزارها را بر روی فعالیت‌های روزمره این شرکتها مورد بررسی قرار دهد.

infection_noآمار آلودگی شرکتها در کشورهای مختلف در یکسال اخیر

 

از بین شرکتهای نظرسنجی شده، 34 درصد اعلام کرده اند که آلودگی به باج افزار باعث از دست دادن درآمد برای آنها شده است. دسترسی نداشتن به موقع به فایلها و اطلاعات مورد نیاز برای فعالیت های تجاری، عمده ترین مشکل قربانیان باج افزارها بوده است.

جالب است که در آمریکا، شرکتهای آلوده به باج آفزارها کمترین لطمه مالی را دیده اند. تنها شش درصد از شرکتهای آمریکایی ضرر مالی ناشی از باج افزارها را اعلام کرده اند. اغلب دستگاههای آلوده این شرکتها، کامپیوترهای عادی و غیرحیاتی بوده اند.

نحوه واکنش شرکتها در مقابل آلودگی به باج افزارها هم قابل توجه است. در آمریکا، تنها سه درصد از شرکتهای آلوده حاضر به پرداخت باج شده اند. این تفاوت فاحشی با رفتار شرکتهای کانادایی دارد که 75 درصد از آنها اقدام به پرداخت باج برای بازپسگیری اطلاعات خود کرده اند. این اختلاف واکنش احتمالا به دلیل تفاوت دستگاههایی است که آلوده شده اند. همانطور که اشاره شد، در شرکتهای آمریکایی، اغلب کامپیوترهای عادی و غیرحیاتی آلوده می شوند و از دست دادن اطلاعات آنها شاید چندان مهم نباشد.

میزان باج خواهی نیز در کشورهای مختلف تفاوت می کند. در کشوری مانند آمریکا که هر تبهکار آماتوری دست به انتشار باج افزار می زند، مبلغ باج معمولاً حدود 500 دلار است. ولی این میزان در کشور آلمان بطور معمول به بیش از 10 هزار دلار می رسد.

ransom_amount

میزان باج‌خواهی در کشورهای مختلف

 

مطالعه آماری شرکت امنیتی Malwarebytes را می توانید از اینجا دریافت کنید.  

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *