زیرساخت های حیاتی روسیه آلوده به بدافزار

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، مقامات روسیه اعلام کرده اند که 20 شبکه و زیرساخت حساس متعلق به نهادهای نظامی و دولتی این کشور به یک نوع بدافزار پیشرفته آلوده شده اند.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) گفته که گستره سایت های آلوده شده نشان می دهد که اهداف به صورت هدفمند و در جریان یک عملیات جاسوسی سایبری انتخاب شده اند.

تحلیل حمله نشان می دهد که نام های فایل، پارامترها و روش آلوده سازی استفاده شده در بدافزار مشابه عملیات های جاسوسی پیشرفته است.

به محض نصب شدن، بدافزار کدهایی را دانلود می کند که آن را قادر به اجرای اموری نظیر رصد ترافیک شبکه، ضبط و ارسال تصاویر گرفته شده از صفحه نمایش و کلیدهای فشرده شده توسط کاربر و ضبط صدا و تصویربرداری از طریق میکروفون و دوربین دستگاه می سازد.

FSB گفته که در حال کار با وزارتخانه ها و سایر نهادها دولتی برای شناسایی قربانیان و به حداقل رساندن اثرات آلودگی است.

روسیه، همواره خود، به اجرای حملات سایبری بر ضد سایر کشورها متهم شده است.

برای مثال، گفته می شود ایمیل های کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا که بتازگی توسط سایت WikiLeaks منتشر شد توسط روس ها سرقت شده بودند. ادعایی که مقامات مسکو آن را رد کرده اند.

پیشتر، دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری آمریکا – در یک سخنرانی جنجال برانگیز گفته بود که جاسوسان روسی باید سرور ایمیل شخصی هیلاری کلینتون – دیگر رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – را هک کنند و ایمیل های مفقود شده در زمان ریاست خانم کلینتون بر وزارت امور خارجه را افشا کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *