Intel در تلاش برای بهبود امنیت سیستم‌های کامپیوتری خودروها

شرکت اینتل از محققان امنیت دعوت کرده تا با عضویت در یک هیات نقد و بررسی ویژه، در بهبود امنیت اتومبیل ها مشارکت داشه باشند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، حدود دو ماه پیش، دو محقق امنیتی موفق شدند از راه دور به سیستم کامپیوتری Uconnect ساخت شرکت Chrysler در یک خودروی Jeep Cherokee مدل 2015، متصل شده و کنترل بخش های حساس آن خودرو را در دست بگیرند.

در پی این نفوذ، شرکت Chrysler، از 1/4 میلیون دارنده خودروهای با سیستم آسیب پذیر خواست تا اقدام به نصب اصلاحیه مربوطه کنند.

نخستین نسخه از Chrysler Uconnect در سیستم های چند رسانه ای خودروها در سال 2003 با بهره گیری از چیپ های مبتنی بر معماری XScale شرکت اینتل معرفی شد. در سال 2006 شرکت اینتل خط تولید آن را به شرکت Marvell Technology فروخت.

این روزها، اینتل، چیپ های x86 سیستم های اطلاع رسانی و صوتی-تصویری خودروهای ساخت شرکت های BMW،وHyundai،وInfiniti و Kia را تأمین می کند.

اکنون اینتل امیدوار است با عضویت کارشناسان امنیتی در هیاتی با عنوان Automotive Security Review Board بتواند سبب بهبود وضعیت امنیتی سیستم های کامپیوتری و ارتباطاتی به کار رفته در اتومبیل ها شود.

به گفته اینتل، اعضای این هیات، برای انجام تحقیقات، دسترسی کامل به آخرین بسترهای توسعه ای مرتبط این شرکت خواهند داشت. ضمن اینکه یافته های این افراد به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

علاقمندان می توانند با مراجعه به این صفحه، برای عضویت در هیات Automotive Security Review Board ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *